Alternativ & Verde

Kisir

Leave a comment

Kisir e un fel turcesc de mâncare de care eu m-am îndrăgostit de la prima executare și îmbucătură. Se face simplu, nu prea ai cum să-l greșești, este și proaspăt, și consistent, se poate mânca și cald, și rece.

Dar să nu ne mai lungim cu laudele și să trecem la treabă.

Avem nevoie de următoarele ingrediente, cu care ne putem juca și jongla:

  • bulgur, o cană
  • apă, 2  căni
  • roșii fierte decojite, o cană
  • ardei sau pastă de ardei roșu, 2-3 linguri
  • 1-2 castraveți cornișon proaspeți
  • o roșie proaspătă, coaptă
  • 1 vânătă, pe asta am adăugat-o din proprie inițiativă și am fost atât de mulțumită cum se leagă cu celelalte legume, încât o folosesc de fiecare dată
  • 1-2 fire de ceapă verde
  • sare, piper, chimen
  • mix de verdeață, o cană, din care să nu lipsească menta. Eu am pus mentă, busuioc și pătrunjel
  • câțiva sâmburi de rodie, opțional
  • o lingură zeamă de lămâie și/sau suc de rodie (în rețeta originală este melasă de rodii, eu nu am avut).

Se fierbe apa și se toarnă peste bulgur, se acoperă cu un capac și se lasă 10-15 minute. Între timp vânăta cubulețe trece în tigaie și se rumenește, apoi se adaugă roșiile decojite, ardeiul și se lasă să se împrietenească vreun sfert de oră. În timpul ăsta se taie (dacă se taie singure, foarte bine, dar de obicei cam trebuie să intervii 🙂 ) castraveții proaspeți, roșia, verdeața.

Compoziția din tigaie se amestecă cu bulgurul și se lasă să se răcorească vreo 5-10 minute, apoi se adaugă legumele proaspete și verdeața, sâmburii de rodie. Pentru efect se poate servi pe frunze de salată.

O variantă mai sănătoasă și fără gluten poate fi dacă înlocuim bulgurul cu hrișcă hidratată sau fiartă.

Cam atât. Acum putem spune Hai kisir! fără să se supere nimeni 🙂

DSC_3976

Leave a Reply

