Alternativ & Verde

Bomboane cu alune și ciocolată

Leave a comment

dsc_0241

Bomboanele acestea aduc bine cu cele de la Ferrero Rocher și sunt inspirate de unele pe care le-am gustat la un atelier susținut de Andra Dudea, autoarea blogului Amoraws (și care face mereu niște ateliere minunate, pe care le recomand). Atunci nu am bănuit însă că sunt atât de ușor de făcut. Se folosesc puține ingrediente, se fac foarte rapid și se poate improviza oricând. Eu am înlocuit unele ingrediente, folosind ce aveam la îndemână.

Pentru 18 bomboane măricele am avut următoarele:

  • jumătate de cană de alune hidratate  (în rețeta originală sunt alune de pădure, eu am folosit banalele arahide, dar pot fi o opțiune și nucile românești sau alte variante).
  • jumătate de cană curmale, hidratate și ele jumătate de oră
  • 2 linguri de cacao și/sau carob (pudră de roșcove)
  • 2-3 linguri de ulei de cocos și cacao
  • opțional, extract de vanilie sau alte arome care vă inspiră
  • fulgi de hrișcă, alune mărunțite pentru tăvălit bomboanele la sfârșit

Mai întâi tocăm grosier alunele hidratate în robotul cu lamă S, apoi adăugăm curmalele, cacao, uleiul de cocos și cacao și mixam până se formează o cremă fină și lipicioasă din care formăm bomboanele. Pentru a face treaba asta mai ușor, e bine să ținem puțin compoziția la frigider, dar nu e musai. La fel, dacă vă umeziți mâinile înainte, va fi mai ușor să modelați bomboanele. La sfârșit le dăm prin fulgi de hrișcă, alune mărunțite, iar cine are răbdare și timp în continuare, le poate trece și printr-un sirop de ciocolată făcut simplu din cacao și unt topit de cacao + 1 îndulcitor. Eu am sărit etapa asta din lipsă de timp 🙂

Toată povestea a durat maxim jumătate de oră și am obținut un desert delicios și destul de consistent.

 

 

Leave a Reply

