Alternativ & Verde

Salată cu dovleac copt

Leave a comment

E toamnă și e vremea dovleacului, indiscutabil. Pe frigul asta culoarea, dulceața și aroma lui parcă aduc căldură și lumină  în sufletele noastre zgribulite 🙂 Până acum îl venerasem în sume-creme, plăcintă sau copt pur și simplu împreună cu alte surate de sezon – mere, pere, gutui. Toate de succes, mai mult în varianta dulce. Mi-a stârnit însă săptămâna trecută curiozitatea o rețetă de salată cu dovleac și m-am întrebat cum ar fi combinația de dulce – sărat. Așa că i-am dat o șansă și în combinația asta. Și nu am regretat deloc.

Mai întâi am curățat o felie zdravănă de dovleac – cam 750 g – și am tăiat-o bucățele. Apoi am luat doi ardei kapia grăsunei și i-am tăiat și pe ei în bucăți măricele. O căpățână de usturoi românesc s-a cerut și ea în companie și am pus toată gașca în tavă, am presărat niște sare, piper, cimbru peste ele și le-am expediat în cuptorul încins unde au petrecut împreună cam 30 – 40 minute, până când au mai pierdut din duritate, s-au înmuiat și au umplut casa de o aromă minunată. Le-am scos din cuptor, căpățâna de usturoi am tăiat-o în jumătate și am stors conținutul moale, l-am amestecat cu puțină zeama de lămâie, ulei de in (sau măsline) și a ieșit dressingul pentru salată. Într-un bol de salată am pus frunze de spanac proaspăt, cam 2 mâni măricele, peste care am pus legumele calde, apoi dressingul. Am însoțit povestea cu niște năut crocant, dar ar fi mers și niște nuci coapte, cu siguranță. A ieșit o salată delicioasă, dovleacul și ardeiul copt s-au împrietenit de minune cu sosul, năutul crocant, iar combinația cu spanacul a dat o notă proaspătă salatei. Bun-bun!

20161022_161701

 

Leave a Reply

