Alternativ & Verde

Am sfeclit-o!

Leave a comment

Conform DEX, A o sfecli = a ajunge într-o situație neplăcută, a o păți, ceea ce nu se aplică deloc în acest caz, pentru că vorbim de o supă – cremă de sfeclă, iar titlul e pus așa.. la derută 🙂 Iar supa asta e minunată, de la culoare până la savoare.

De ce să o sfeclești, nu vă spun, căutați proprietățile sfeclei pe Sf. Goagal și vă veți convinge că merită, eu doar vă zic cum să o sfeclești în 3 pași simpli și să fii mulțumit de rezultat:

  • 2 sfecle, 1 morcov, 1 țelină mică, 2 cartofi, o ceapă și 1 fir de praz, toate curățate  – aceștia sunt vinovații din rolurile principale, care merg în oala cu presiune (sau într-o oală normală, nu-i bai) pentru aproximativ 30 de minute, până când legumele sunt fierte
  • sare, piper,  amestec 7 piperuri cu un pic de chimen extra, 3-4 căței de usturoi, zeamă de la 1/2 lămâie – sunt la fel de importante, chiar dacă nu apar în cap de afiș, condimentele dau tonul de cele mai multe ori în cazul supelor-cremă și nu numai.
  • 2-3 linguri de ulei de măsline ( eu am avut unul infuzat cu usturoi și roșii uscate și țin neapărat să mă laud cu asta, dar nu e musai ca voi să faceți la fel :))

Ce se întâmplă în continuare e previzibil pentru oricine a făcut în viața asta supă – cremă: legumele fierte se pasează cu puțină apă în care au fiert, se adaugă condimentele și uleiul, se presară din abundență praz, pătrunjel și ceva semințe pentru impresie artistică și putem declara șmecherește, așa cum am făcut eu: Am sfeclit-o! Și nu-mi pare rău deloc, ceea ce va doresc și dumneavoastră!

 

20170218_200605

Leave a Reply

