Alternativ & Verde

Clătite de năut cu spanac și ciuperci

Leave a comment

20170226_135321Cui nu-i plac clătitele? Eu nu am întâlnit până acum persoana aceea. De cele mai multe ori se consumă în varianta dulce, la desert,  însă de data aceasta vă propun o variantă sărată, pe post de gustare. Făina pe care am folosit-o, cea de năut, le va da o savoare specifică și le va face destul de consistente. Le putem umple cu diverse combinații, eu am ales umplutura de spanac și ciuperci și cred că am făcut o alegere bună.

Am folosit aceste ingrediente:

Compoziție clătite:

  • o cană de făină de năut – vor ieși  7-8 clătite, dar sunt mai consistente decât cele obișnuite
  • 2 căni apă minerală
  • 150 ml ulei
  • sare, o linguriță
  • piper negru
  • bicarbonat de sodiu, un vârf de cuțit
  • turmeric, o linguriță
  • opțional, mărar sau altă verdeață tocată mărunt

Umplutură:

  • ciuperci preferate, 250 g, eu am avut champignon și pleurotus
  • spanac, 2 mâini
  • praz, 1 fir
  • 3-4 căței de usturoi
  • 2-3 linguri ulei preferat

Se face compoziția pentru clătite, amestecând mai întâi ingredientele uscate, apoi se adaugă apa puțin câte puțin și amestecăm ca să nu se formeze cocoloașe. Adăugam uleiul și omogenizăm, apoi lăsam compoziția să se odihnească puțin, cât pregătim umplutura. Pentru aceasta punem la călit ciupercile tocate împreuna cu prazul și usturoiul. Când sunt gata, după aproximativ 20-25 minute, adăugam spanacul tocat și mai lăsăm foarte puțin, cât să se moaie, dar să nu își piardă culoarea verde.

Revenim la compoziția pentru clătite și le prăjim în tigaie câte 2-3 minute pe fiecare parte, vor ieși niște clătite mai pufoase și mai groase decât cele obișnuite, nu vă speriați. Le umplem cu compoziția de spanac și ciuperci și savurăm. Atât.

P.S. Data viitoare dublați cantitățile 🙂

20170226_135821

 

Leave a Reply

