Alternativ & Verde

Drob din linte și ciuperci

Leave a comment

20160430_171835Drobul este inspirat de pe blogul Lioarei, am fost foarte încântată de el și l-am făcut de mai multe ori, iar pe parcurs l-am tot adaptat și i-am adăugat note personale 🙂

Avem nevoie de următoarele ingrediente:

  • 500 g ciuperci, champignon sau pleurotus,
  • o cană linte hidratată și fiartă, preferata mea este cea neagră (de Puy), însă poate fi folosită orice linte
  • spanac, o legătură măricică
  • praz, 2 tije mari
  • un morcov
  • leurdă, o legătură
  • ceapă verde, o legătură
  • mărar, o legătură
  • pătrunjel, o legătură
  • 2 linguri fulgi de drojdie inactivă
  • ulei de măsline, 2 – 3 linguri
  • 2 linguri de tărâțe de psyllium
  • condimente: boia dulce, cimbru, piper, chimen, nucșoară, turmeric

Am tăiat prazul și ciupercile și le-am pus la călit împreună cu morcovul ras, până a scăzut și s-a evaporat apa; separat am pus lintea la fiert. Când compoziția cu ciuperci a fost gata, am adăugat verdețurile tocate, mai puțin câteva frunze de leurdă pe care le-am folosit la tapetat forma în care s-a copt drobul. Am adăugat lintea fiartă,  bine stoarsă de apă, drojdia inactivă,condimentele și cele două linguri de tărâțe de psyllium, care vor ajuta la legarea compoziției. Am pus compoziția în forma tapetată cu frunze de leurdă și am dat-o pradă cuptorului,  la foc domol cam 45 – 55 minute, apoi am testat cu o scobitoare dacă este copt. Testul a ieșit pozitiv 🙂 O salată mare de verdețuri alături a întregit bucuria drobului. Și poate a unui miel fericit. Încercați ceva altfel de sărbători anul acesta, fără animale sacrificate. Va fi bine, vă zic 🙂

Leave a Reply

